مرجع خرید و فروش انار | انار ایران
خانه / گل انار / روش مصرف گلنار فارسی + خرید بهترین گلنار فارسی ایران

روش مصرف گلنار فارسی + خرید بهترین گلنار فارسی ایران

روش مصرف گلنار فارسی چگونه است؟ در مورد گلنار فارسی چه می دانید؟ این محصولات را از چه جایی می توان خریداری کرد؟ درختان انار نر، میوه نمی ‌دهند؛ به همین دلیل به این دسته از گیاهان، گلنار فارسی گفته می شود. این درختان در اوایل بهار شروع به برگ دادن می کنند و برگ‌ هایشان به شکل کشیده، نوک تیز و همچنین سبز تیره رشد خواهند کرد.
از طرفی شاخه ‌های درختان گلنار فارسی آکنده و سرشار از تیغ هستند و در اردیبهشت ماه، شروع به غنچه دادن می‌ کنند. غنچه های این درختان از لحاظ ظاهری مشابه گل های انار هستند؛ اما به میوه های انار تبدیل نخواهند شد. به طور کلی، گل ‌های گلنار فارسی تا اوایل تابستان یعنی ماه تیر بر روی شاخه درختان باقی می مانند، سپس آن ها را جمع آوری می‌ کنند و برای مقاصد و کارهای درمانی مثل تولید دارو مورد استفاده قرار می دهند.

معرفی و مشخصات کلی گلنار فارسی

مشخصات گلنار فارسی
مشخصات گلنار فارسی

گلنار فارسی، یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی در صنعت داروسازی به شمار می روند که با نام انگلیسی و علمی pomegranate flower شناخته می شوند. این گیاه دارویی، در کشورهایی همچون ایران، هند و افغانستان می روید؛ اما پاکستان، عراق و همچنین ترکیه سایر کشورهای تولیدکننده گلنار هستند.
طبع این گیاه، سرد و خشک یا به عبارتی سوداوی است و بر روی پوست، مو، سیستم گوارش، دهان و دندان افراد اثر مثبتی می گذارد. گلنار فارسی، سرشار از موادی همچون آنتی اکسیدان بوده و می تواند برای التیام بواسیر یا حتی بهبود زخم و سوختگی به کار برود. این محصول به دو صورت خوراکی و موضعی مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما در مصرف آن نباید زیاده روی کرد. به طور کلی این داروی گیاهی به تنظیم قند خون، درمان اسهال و همچنین روشن کردن پوست بدن کمک زیادی می کند.

مهم ‌ترین خواص گلنار فارسی در درمان انواع بیماری ها

از گلبرگ های بهترین گلنار فارسی ایران می ‌توان برای درمان اسهال خونی و حتی مشکلات گوارشی مثل پوسته اندازی روده ها استفاده کرد؛ بنابراین می توان برای بهره مند شدن از خواص درمانی بی نظیر این گیاه از گلبرگ های آن دمنوش تهیه کرد و نوشید. در گذشته از گلنار فارسی برای بند آمدن خونریزی های شدید استفاده می شد. از سایر خواص درمانی این گیاه می توان به درمان کردن بیماری هموروئید، خونریزی های بینی و رحمی هم اشاره کرد. حتی مطابق با طب سنتی، گیاه گلنار فارسی در کم کردن خونریزی عادت ماهیانه بسیار مفید است.
از برگ ‌ها و گلبرگ های این درخت، پمادهای بی نظیری تولید می‌ شود که مصرف کردن آن به صورت موضعی باعث کم شدن بوی بد زیر بغل خواهد شد. همچنین، از گلنار فارسی ایرانی برای بهبود پیدا کردن جای زخم و همچنین جراحات متوسط استفاده می شود. مصرف نمودن جوشانده گلنار فارسی با سرکه باعث خوشبوتر شدن دهان، محکم شدن لثه و حتی دندان‌ ها می‌ شود. مصرف این گیاه، آفت دهان را از بین می برد؛ از طرفی گلنار فارسی آنتی اکسیدان زیادی دارد و مصرف منظم این گیاه به تقویت شدن سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می کند. بنابراین با قوی تر شدن سیستم ایمنی می توان از بروز بسیاری از بیماری‌ ها مثل سرطان، پیری، مشکلات قلبی و غیره جلوگیری نمود.

روش مصرف گلنار فارسی برای درمان زودهنگام بیماری

از گلنار فارسی به دو روش مختلف یعنی به صورت خوراکی و موضعی می توان استفاده کرد. برای مصرف خوراکی این گیاه می توانید ابتدا مقداری از گلنار فارسی را داخل آب سرد بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار بدهید تا کم کم به جوش بیاید. پس از سرد شدن ترکیب به دست آمده، می ‌توانید آن را برای درمان بسیاری از بیماری ها به کار ببرید. روش دیگری هم برای مصرف گلنار فارسی وجود دارد، به این صورت که می توانید مقداری از خشک شده این گیاه را مثل چای دم کنید و سپس این دم کرده را نوش جان نمایید؛ البته قبل از آن توجه داشته باشید که جوشانده شما به خوبی سرد شده باشد.
ضمنا گلنار فارسی را می توان به صورت موضعی هم استفاده کرد؛ برای این کار می ‌توان ابتدا گل‌ ها یا برگ ‌های تازه این گیاه را کوبید و سپس آن را به همراه موادی همچون سرکه یا حتی بارهنگ مخلوط کرد و بر روی زخم یا جراحات قرار داد.‌ خیلی از خانم ها هم گیاه گلنار فارسی را با ماست مخلوط می کنند و به شکل ماسک مورد استفاده قرار می دهند؛ این ماسک به درمان کک و مک و جوش کمک زیادی می کند.

عوارض مصرف بیش از اندازه گلنار فارسی

به طور کلی مصرف کردن بیش از حد گیاهان دارویی، عوارض زیادی به همراه دارد؛ بنابراین لازم است که در هنگام استفاده از گلنار فارسی ایرانی جوانب احتیاط را به خوبی رعایت نمایید. مصرف کردن زیاد این گیاه باعث به وجود آمدن یبوست و حتی سردرد می شود. چرا که محصولات طبیعی، لزوما بی‌ خطر نخواهند بود و ممکن است مقدار دوز و روش مصرف آن ها با مواد غذایی و حتی برخی از داروها تداخل داشته باشد. بنابراین اگر کسی به بیماری خاصی مبتلا است یا حتی در شرایط خاصی قرار دارد، پیش از مصرف کردن روزانه این گیاه دارویی باید با دکترش مشورت کند.

راهنمای خرید گلنار فارسی به صورت عمده

راهنمای خرید گلنار فارسی
راهنمای خرید گلنار فارسی

اگر می خواهید برای فروشگاه خود یا حتی برای تولید دارو از گلنار فارسی استفاده کنید، می توانید آن را به صورت عمده از فروشگاه های معتبر کشور تهیه نمایید. قیمت عمده گلنار فارسی، ارزان تر خواهد بود و با سفارش این محصولات از سایت های معتبر، نیازی به مراجعه به زمین های کشاورزی و خرید مستقیم از خود کشاورزان نیست. چرا که این کار برای خریداران هزینه گزافی به همراه دارد؛ از طرفی در هر فصلی هم این گیاهان رشد نمی کنند.

مجموعه ناریکو یکی از بزرگ ترین تأمین کننده های گلنار فارسی در ایران است که کلیه محصولاتش را به صورت عمده و با قیمتی ارزان به فروش می رساند. دقت داشته باشید که روش مصرف گلنار فارسی به شیوه ای صحیح می تواند تأثیری دو چندان داشته باشد.
جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مشاور فروش: ندا ابراهیمی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09127153220
شماره پشتیبانی: 09010480664
آدرس کانال: nariko_anar@
صفحه اینستاگرام: nariko_anar
پست الکترونیکی: nariko.anar@gmail.com

مطلب پیشنهادی

خرید بهترین گلنار فارسی

مرکز خرید بهترین گلنار فارسی

درخت گلنار چگونه درختی است؟ چقدر با کیفیت انواع گلنار آشنایی دارید؟ مراکز خرید آن …

چگونه می توانیم کمکتان کنیم؟
ارسال
کانال تلگرام اینستاگرام
Call Now Buttonتماس بگیرید